CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
Republica Moldova
Denumirea subproiectului „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”
Nr Acord subfinanțare MD-MOED- 6542-ASF-U-09 din 24.10.2022
Nr. Referinţă: MD-StateUni-400339-CS-INDV
Titlul sarcinii: Elaborarea materialelor didactice suport pentru stagiile de practică și instruirea profesorilor școlari și universitari pentru organizarea stagiilor de practică pedagogică
Universitatea de Stat din Moldova în cadrul implementării subproiectului „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice” a primit subfinanțare de la Ministerul Educației și Cercetării din Republica Moldova în cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.
Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat din Moldova ne orientează spre dezvoltarea unui sistem eficient de educație pedagogică prin prisma metodologiei axate pe un parteneriat consolidat cu școala (Cluster educațional/ Education cluster), prin utilizarea modelului: de la practică spre teorie, care deschide noi perspective în sens profesional.
Astfel, configurarea unui nou model de formare a cadrelor didactice prin consolidarea eforturilor reprezentanților sistemului de învățământ general și sistemului de învățământ superior prin crearea Clusterului Educațional în incinta USM, care va redimensiona și consolida eforturile actorilor cheie în formarea profesorilor prin utilizarea modelului: de la practică la teorie prin crearea unui centru polivalent „Education Cluster” va integra într-un spațiu comun mai multe medii educaționale după cum urmează: 4 săli multifuncționale; 3 laboratoare; 1 centru de dezvoltare profesională în educație; 1 spațiu de co-working.
Crearea hubului educațional va contribui la sporirea calitativă și cantitativă a performanței studenților de la Domeniul Educație și îmbunătățirea angajării în câmpul muncii
Serviciile consultantului național/internațional includ elaborarea materialelor-suport pentru stagiile de practică, cu accent pe monitorizarea interactivă a studenților- stagiari. Instruirea a 50 (2 grupuri) profesori universitari (profesori care predau modulul psihopedagogic), privind utilizarea materialelor. Instruirea a 40 (2 grupuri) de coordonatori ai stagiilor de practică din universitate/profesori universitari, privind organizarea și monitorizarea stagiilor de practică în școală. Instruirea a circa 40 (2 grupuri) de coordonatori ai stagiilor de practică/profesori școlari, privind organizarea și monitorizarea stagiilor de practică a studenților. Durata activității consultantului – 50 zile total.
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: https://usm.md/?p=27036
Universitatea de Stat din Moldova invită experți eligibili să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor indicate.
Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile de elaborare a materialelor-suport pentru stagiile de practică și instruirea profesorilor universitari și școlari pentru monitorizarea interactivă a studenților- stagiari.
Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:
- studii superioare în domeniul științelor educației sau conexe disciplinelor școlare;
- experiență, de cel puțin 3 ani, în elaborarea programelor de studii și organizarea activităților de instruire;
- experiență de cel puțin de 3 ani în coordonarea stagiilor de practică a studenților în școală;
- experiență, de cel puțin 3 ani în elaborarea unor materiale-suport pentru stagiile de practică pedagogică (ghiduri, agende regulamente, proceduri),sau pentru instruirea profesorilor școlari;
- cunoașterea specificului formării profesorilor școlari;
- cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
- flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de formare/instruire;
- abilități de lucru în echipă și gestionare a echipelor în procesul de instruire;
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din "Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF" iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 ("Regulamentul privind achizițiile publice"), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda "Selecția a consultanților individuali" prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru: Birou nr. 109, Bloc Central USM, str. Alexe Mateevici nr. 60
Cererile ar trebui să includă scrisoarea de exprimare a interesului, CV, dovada studiilor /stagiilor de instruire și formare privind conceptualizarea și realizarea trainingurilor, sau experiența relevantă în domeniu.
Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de: 29.03.2024, ora 17:00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa: Chișinău, str. Alexe Mateevici nr.60
Tel/fax: 022241240
E-mail: tatiana.sorocean@usm.md
Semnătura Managerului de proiecT
Corlat Sergiu