Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A

MEDIA

Consiliul Național pentru Curriculum a aprobat Cadrul de referință al Curriculumului Național
30/05/2017 - 15:38

Membrii Consiliului Național pentru Curriculum au aprobat Cadrul de referință al Curriculumului Național, document de politică educațională esențial pentru dezvoltarea curriculară în învățământul general. Cadrul de referință conține mai multe elemente noi ce au scopul de a spori și asigura calitatea procesului educațional.

 

În deschiderea ședinței Consiliului Național pentru Curriculum, ministrul educației Corina Fusu a accentuat necesitatea modernizării Curriculumului Național și adaptării acestuia la cerințele actuale ale societății. ”Elevii trebuie să dețină competențe utile, care să le permită să devină cetățeni activi, capabili să ia decizii independent. Cadrul de referință va constitui un reper important atât pentru autoritățile care elaborează politicile educaționale, cât și pentru cadrele didactice”, a spus Corina Fusu.

 

Prezentând principalele componente ale Cadrului de referință, Ion Achiri, dr. conf., membru al grupului de autori, a menționat că actualul document conține mai multe elemente de noutate. ”În premieră,  Cadrul de referință descrie profilul absolventului pe niveluri și cicluri școlare, definește sistemul competențelor dezvoltate prin Curriculumul Național, stabilește perspectivele strategice ale sistemului educațional. De asemenea, include componente privind consilierea și orientarea profesională a elevilor, educația pe tot parcursul vieții, parteneriatul cu părinții și comunitatea. Este foarte important ca părinții, dar și toți membrii societății să înțeleagă care este rolul școlii”, a relevat sursa citată.

 

Proiectul Cadrului de referință al Curriculumului Național a fost propus consultărilor publice pe parcursul lunilor martie-mai, la discuții participând circa 500 de persoane – cadre didactice și de conducere,  autori de documente curriculare, elevi, părinți și membri ai societății civile.

 

Consultările au fost organizate în parteneriat cu Institutul de Politici Publice, în cadrul Proiectului ”Consolidarea colectivităţilor şcolare: creşterea rolului părinţilor şi comunităților în guvernarea educaţiei”, implementat cu suportul financiar al Programului de Sprijinire a Educaţiei al Fundaţiilor pentru o Societate Deschisă în cadrul Programului Buna Guvernare al Fundaţiei Soros-Moldova.

petitii