CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
Republica Moldova
Denumirea subproiectului: CONSOLIDAREA EDUCAȚIEI ÎN CARIERA DIDACTICĂ PENTRU PERFORMANȚA PROFESIONALĂ (EduPerformance)
Nr. Acord de subfinanțare: MD-MOED-6542-ASF-U2-01 din 27 noiembrie 2023
Nr. Referință: MD-PEDAGOGUNI-408119-CS-INDV
Titlul sarcinii: Consultanță în elaborarea curricula cursului universitar și a suportului didactic: Didactica fizicii
Proiectul Învățământului Superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025.
În cadrul realizării Proiectului Învățământului Superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială, UNIVERSITATEA PEDAGOGICĂ DE STAT „ION CREANGĂ” DIN CHIȘINĂU a obținut finanțare pentru subproiectul CONSOLIDAREA EDUCAȚIEI ÎN CARIERA DIDACTICĂ PENTRU PERFORMANȚA PROFESIONALĂ,a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.
Subproiectul se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova, de intervenții menite să asigure o mai bună aliniere a sistemului de învățământ superior la cerințele pieței muncii, precum și să creeze mecanisme funcționale, care să sporească șansele de angajare ale absolvenților universității pe piața muncii națională și internațională.
Domeniul Științe ale Educației este unul dintre domeniile de prioritate națională a Republicii Moldova, stabilită în documentele strategice și de politici naționale. Subproiectul va contribui la creșterea impactului pozitiv asupra formării inițiale a cadrelor didactice în sistemul de învățământ universitar prin intervențiistrategice, ancorate în cadrul de priorități naționale și instituționale pe sectorul educațional.
Obiectivul general al subproiectului: Îmbunătățirea programelor și a condițiilor de formare ale viitorilor pedagogi pentru performanța profesională și o mai bună inserție pe piața muncii.
Obiectivele de dezvoltare a subproiectului (ODP):
ODP1: Creșterea capacităților instituționale de educație și cercetare prin asigurarea unui mediu propice inovației, creativității și excelenței academice;
ODP2: Actualizarea continuă a programelor de studii în acord cu solicitările pieței muncii;
ODP3: Dezvoltarea ecosistemului educațional digital în cadrul universității;
ODP4: Consolidarea parteneriatelor întru sporirea vizibilității și atractivității profesiei de pedagog.
Serviciile de consultanță includ analiza situației actuale și consultanță în elaborarea curricula cursului universitar și a suportului didactic Didactica fizicii, desfășurat în cadrul programelor de studii universitare licență Fizică și Informatică, Fizică şi Matematică, Fizică şi Astronomie, domeniul Științe ale Educației.
Perioada estimativă de realizare a sarcinii – 3 luni, începutul activității – Aprilie 2024.
Termenii de referință (ToR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următoarele site-uri web: www.upsc.md; https://upsc.md/2024/03/14/cerere-de-exprimare-a-interesului-pentru-consultanta-in-elaborarea-curricula-cursului-universitar-si-a-suportului-didactic-didactica-fizicii/
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău invită consultanții eligibili ("Consultanți") să își exprime interesul pentru consultanță în elaborarea curricula cursului universitar și a suportului didactic Didactica fizicii, desfășurat în cadrul programelor de studii universitare licență Fizică și Informatică, Fizică şi Matematică, Fizică şi Astronomie, domeniul Științe ale Educației.
Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:
- Studii superioare în domeniile fundamentale de formare profesională Științe ale Educației, Ştiinţe ale naturii, matematică și statistică sau în alte domenii conexe;
- Titlu științifico-didactic (doctor/ doctor habilitat și conferențiar universitar/ profesor universitar);
- Experiență didactico-științifică de minim 10 ani în domeniul învățământului superior;
- Experiență în elaborarea documentelor curriculare (programe de studii, planuri de învățământ, curricula disciplinelor, fișe ale disciplinelor, suporturi didactice etc.) de cel puțin 10 ani;
- Experiență în activități de evaluare internă la nivel instituțional a calității învățământului superior de cel puțin 10 ani;
- Publicații științifico-didactice și științifice în domeniul educației (fizică, matematică, științe ale educației, și în alte domenii conexe);
Abilități:
- Cunoștințe excelente de comunicare în limba română (atât scrisă cât și vorbită);
- Abilități excelente de comunicare și colaborare.
- Capacitate de lucru în echipă;
- Capacitate de observare, analiză și sinteză a documentelor de proiectare a programelor de studii din învățământul superior;
- Capacitate de planificare și organizare a activităților de consultanță;
- Responsabilitate și management al timpului.
Prezintă avantaje (specificate în CV):
- Autor de manuale universitare/școlare;
- Experiență în activități de evaluare externă la nivel național a programelor de studii în domeniul învățământului superior;
- Experiență relevantă în calitate de expert internațional în domeniul asigurării calității în învățământul superior;
- Experiență în calitate de manager/director/coordonator sau membru în implementarea unor proiecte de cercetare și/sau strategice în domeniul educațional și nu doar;
- Publicații științifice în domeniul analizei calității învățământului superior;
- Participare la elaborarea de acte normative în domeniul învățământului superior.
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din „Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF” iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 („Regulamentul privind achizițiile publice”), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda „Selecția competitivă deschisă a consultanților individuali” prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru 08:00-17:00, achizitii.bm2@upsc.md, str. Ion Creangă 1, MD-2069, orașul Chișinău, Republica Moldova.
Cererile ar trebui să includă: Scrisoarea de exprimare a interesului; Curriculum Vitae în format Europass, semnat și datat pe fiecare pagină, (CV-ul trebuie să conțină obligatoriu informații despre corespunderea candidatului cu cerințele stabilite, cât și date de contact valide – adresa de e-mail și număr de telefon); două Scrisori de referință.
La solicitare, candidatul va prezenta documente doveditoare ale studiilor și experienței/ expertizei declarate în CV (copii ale diplomelor de studii, certificate, alte documente de confirmare).
Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de: 01.04.2024, ora 11.00, (ora locală a Moldovei), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa:
MD-2069, orașul Chișinău, Republica Moldova
Str. Ion Creangă 1, Blocul nr.2, biroul nr.30
Manager în achiziții Guțu Mihaela
Tel. +373 (22) 24-07-91
Email: achizitii.bm2@upsc.md
https://upsc.md/proiect-invatamant-superior-moldova/subproiect-eduperformance/
Semnătura Managerului de proiect EduPerformance
Nume Prenume: CHIRIAC TATIANA
UNIVERSITATEA PEDAGOGICĂ DE STAT „ION CREANGĂ” DIN CHIȘINĂU
Denumirea subproiectului „CONSOLIDAREA EDUCAȚIEI ÎN CARIERA DIDACTICĂ PENTRU PERFORMANȚA PROFESIONALĂ (EduPerformance)”
Nr. Referință : MD-PEDAGOGUNI-408119-CS-INDV
TERMENI DE REFERINȚĂ
Titlul sarcinii: Consultanță în elaborarea curricula cursului universitar și a suportului didactic: Didactica fizicii
1. Informații generale despre proiectul PÎSM
Proiectul Învățământului Superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025.
Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.
Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.
O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii.
Astfel, pentru realizarea obiectivelor PÎÎS Ministerul a semnat cu Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău Acordul de subfinanțare a subproiectului CONSOLIDAREA EDUCAȚIEI ÎN CARIERA DIDACTICĂ PENTRU PERFORMANȚA PROFESIONALĂ (EduPerformance).
Obiectivul general al subproiectului: Îmbunătățirea programelor și a condițiilor de formare ale viitorilor pedagogi pentru performanța profesională și o mai bună inserție pe piața muncii.
Obiectivele de dezvoltare a subproiectului (ODP):
ODP1: Creșterea capacităților instituționale de educație și cercetare prin asigurarea unui mediu propice inovației, creativității și excelenței academice;
ODP2: Actualizarea continuă a programelor de studii în acord cu solicitările pieței muncii;
ODP3: Dezvoltarea ecosistemului educațional digital în cadrul universității;
ODP4: Consolidarea parteneriatelor întru sporirea vizibilității și atractivității profesiei de pedagog.
2. Obiectivul sarcinii
Obiectivul principal al sarcinii este consultanță în elaborarea curricula cursului universitar și a suportului didactic Didactica fizicii,în cadrul programelor de studii universitare licență Fizică și Informatică, Fizică şi Matematică, Fizică şi Astronomie, domeniul Științe ale Educației.
Timpul alocat pentru sarcină – 3 luni.
3. Domeniul de aplicare (sarcini și responsabilități)
Pe parcursul realizării contractului, Consultantul va fi responsabil de următoarele sarcini:
- Analiza planurilor de învățământ ale programelor de studii universitare licență Fizică și Informatică, Fizică şi Matematică, Fizică şi Astronomie, domeniul Științe ale Educațieiși curricula existentă a cursului universitar Didactica fizicii în vederea corespunderii competențelor dezvoltate în cadrul cursului și competențelor necesare pentru a se încadra în câmpul muncii în domeniul Științe ale Educației, disciplina Fizica;
- Proiectarea, elaborarea și coordonarea cu beneficiarul UPSC (șeful catedrei Fizică Teoretică și Experimentală, coordonatorii programelor de studii Fizică și Informatică, Fizică şi Matematică, Fizică şi Astronomie domeniul Științe ale Educației, cadre didactice titulare) a fișei unității de curs și curriculum-ului cursului universitar Didactica fizicii;
- Elaborarea și coordonarea cu cadrele didactice titulare a suportului didactic Didactica fizicii – note de curs sau suport de curs, estimat în coli de autor în acord cu numărul de credite oferite cursului universitar Didactica fizicii,în vederea consolidării și extinderii rezultatelor învățării;
- Elaborarea raportului de sinteză a activităților desfășurate în procesul de consultanță referitor la elaborarea curricula cursului universitar și a suportului didactic Didactica fizicii și prezentarea acestuia la ședința catedrei Fizică Teoretică și Experimentală cu aprobare ulterioară în Consiliul Facultății Fizică, Matematică și Tehnologii Informaționale și recomandat pentru publicare.
4. Livrabile și termeni de realizare:
Prestarea serviciilor este estimată a fi inițiată în luna Aprilie 2024 și realizată până în luna Iunie 2024, cu activitățile și livrabilele prezentate, după cum urmează:
Nr | Sarcini, activități, livrabile | Volumul estimat de lucru (în ore) | Termen de realizare |
Analiza planurilor de învățământ ale programelor de studii universitare licență Fizică și Informatică, Fizică şi Matematică, Fizică şi Astronomie, domeniul Științe ale Educațieiși curricula existentă a cursului universitar Didactica fizicii în vederea corespunderii competențelor dezvoltate în cadrul cursului și competențelor necesare pentru a se încadra în câmpul muncii în domeniul Științe ale Educației, disciplina Fizica. Livrabil 1.Raport privind rezultatele analizei planurilor de învățământ ale programelor de studii universitare licență Fizică și Informatică, Fizică şi Matematică, Fizică şi Astronomie, domeniul Științe ale Educației și curricula existentă a cursului universitar Didactica fizicii; | 40 | Până la 10 zile de la semnarea contractului | |
Proiectarea, elaborarea și coordonarea cu beneficiarul UPSC (șeful catedrei Fizică Teoretică și Experimentală, coordonatorii programelor de studii Fizică și Informatică, Fizică şi Matematică, Fizică şi Astronomie domeniul Științe ale Educației, cadre didactice titulare) a fișei unității de curs și curriculum-ului cursului universitar Didactica fizicii. Livrabil 2.Fișa actualizată a unității de curs Didactica fizicii; Livrabil 3.Curriculum actualizat pentru disciplina Didactica fizicii; | 55 | Până la 10 zile de la semnarea contractului | |
Elaborarea și coordonarea cu cadrele didactice titulare a suportului didactic Didactica fizicii – note de curs sau suport de curs, estimat în coli de autor în acord cu numărul de credite oferite cursului universitar Didactica fizicii, în vederea consolidării și extinderii rezultatelor învățării. Livrabil 4. Suport didactic Didactica fizicii; | 150 | Până la 85 zile de la semnarea contractului | |
Elaborarea raportului de sinteză a activităților desfășurate în procesul de consultanță referitor la elaborarea curricula cursului universitar și a suportului didactic Didactica fizicii și prezentarea acestuia la ședința catedrei Fizică Teoretică și Experimentală cu aprobare ulterioară în Consiliul Facultății Fizică, Matematică și Tehnologii Informaționale și recomandat pentru publicare. Livrabil 5. Raport final. | 5 | Până la 90 zile de la semnarea contractului | |
| Total | 250 |
|
5. Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)
Experiență generală (40 puncte):
- Studii superioare în domeniile fundamentale de formare profesională Științe ale Educației, Științe ale naturii, matematică și statistică sau în alte domenii conexe;
- Titlu științifico-didactic (doctor/ doctor habilitat și conferențiar universitar/ profesor universitar);
- Publicații științifico-didactice și științifice în domeniul educației (fizică, matematică, științe ale educației și alte domenii conexe);
Corespunderea cu sarcinile proiectului (40 puncte):
- Experiență didactico-științifică de minim 10 ani în domeniul învățământului superior;
- Experiență în elaborarea documentelor curriculare (programe de studii, planuri de învățământ, curricula disciplinelor, fișe ale disciplinelor, suporturi didactice etc.) de cel puțin 10 ani;
- Experiență în activități de evaluare internă la nivel instituțional a calității învățământului superior de cel puțin 10 ani.
Abilități și experiență (20 puncte):
- Cunoștințe excelente de comunicare în limba română (atât scrisă cât și vorbită);
- Capacitate de observare, analiză și sinteză a documentelor de proiectare a programelor de studii;
- Abilități excelente de comunicare și colaborare;
- Capacitate de lucru în echipă;
- Capacitate de planificare și organizare a activităților de cercetare evaluativă;
- Responsabilitate și management al timpului.
Prezintă avantaje (specificate în CV):
- Autor de manuale universitare/școlare;
- Experiență în activități de evaluare externă la nivel național a programelor de studii în domeniul învățământului superior;
- Experiență relevantă în calitate de expert internațional în domeniul asigurării calității în învățământul superior;
- Experiență în calitate de manager/director/coordonator sau membru în implementarea unor proiecte de cercetare și/sau strategice în domeniul educațional și nu doar;
- Publicații științifice în domeniul analizei calității învățământului superior;
- Participare la elaborarea de acte normative în domeniul învățământului superior.
6. Cerințe de raportare și aranjamente instituționale
Consultantul va raporta: Consultantul contractat va coordona activitatea cu managerul de subproiect și cu șeful Secției Asigurarea Calității și Dezvoltare Curriculară.
Aranjamente instituționale: Instituția va pune la dispoziția Consultantului toate documentele necesare desfășurării activității.
7. Declarație de confidențialitate
Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău.
8. Eligibilitate
Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).
Semnătura Managerului de proiect EduPerformance
Nume Prenume: Chiriac TATIANA