Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

Tue, 19/03/2024 - 22:21 -- stic

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

 

Republica Moldova

Denumirea subproiectului ,,Crearea Mediului Academic orientat spre formarea specialiștilor competitivi pe piața muncii IT” (CreMA IT)

 

Nr. Acord subfinanțare: MD-MOED-6542-ASF-U-07 din 24.10.2022

Nr. Referinţă MD-ALECUR.UNI-353758-CS-INDV

 

Titlul sarcinii: Instruire în domeniul Tehnologii ale informației și comunicațiilor „Testarea aplicațiilor software”

Proiectul Învățământul Superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.

În cadrul realizării Proiectului învățământul superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți(USARB) a obținut subproiectul „Crearea Mediului Academic orientat spre formarea specialiștilor competitivi pe piața muncii IT” (CreMA IT) și, respectiv, a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.

Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți își propune realizarea unui set de intervenții orientate spre modernizarea condițiilor de organizare a procesului educațional prin crearea unui spațiu modern pentru formarea specialiștilor competitivi pe piața muncii, creșterea angajabilității absolvenților și fortificarea calității pregătirii specialiștilor din domeniul general de studiu 061 ,,Tehnologii ale informației și comunicațiilor” prin dotarea a 2 săli (Sala de testare a aplicațiilor software și aparate tehnice de securitate cibernetică, Sala angajatorului absolvenților USARB în IT) și a spațiilor digitale în afara sălilor de curs.

Subproiectul CreMA IT - „Crearea Mediului Academic orientat spre formarea specialiștilor competitivi pe piața muncii IT” este orientat spre atingerea următoarelor obiective:

-          Creșterea numărului de parteneriate în domeniul TIC prin creșterea capacităților profesionale ale membrilor catedrei și implicarea mai activă a partenerilor la formarea absolvenților

-          Dialog constant cu viitorii studenți în TIC de mîine și specialiști angajați de poimîine prin identificarea și organizarea de activități de orientare în carieră pentru candidații la studenți TIC la USARB pentru creșterea numărului de absolvenți de la specialitățile TIC din cadrul USARB.

-          Diversificarea ofertei educaționale în domeniul TIC prin identificarea și lansarea posibilelor noi oferte de studii în domeniul TIC în colaborare cu angajatorii.

-          Preluarea celor mai bune practici academice universitare de colaborare cu mediul de afaceri prin vizitarea universităților europene cu scopul de identificare experților internaționali cu experiență din mediul academic și conlucrarea cu mediul de afaceri în domeniul IT, preluare, adaptarea și implementarea bunelor practici la nivelul USARB în domeniul de colaborare cu mediul de afaceri de IT.

Serviciile de instruire includ formarea cadrelor didactice și studenților în vederea dezvoltării competențelor de testare a aplicațiilor software. Grup de instruire – 1 grup de 30 studenţi şi 12 cadre didactice, durata formării - 5 zile (8 ore/zi: 4 ore contact direct și 4 ore follow up).

Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web:

Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălțiinvită consultanții eligibili (,,Consultanți”) să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de formare a cadrelor didactice şi studenților pentru a consolida competențele de testare a aplicațiilor software.

Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru asigurarea instruirii la subiectul ,,Testarea aplicațiilor software”.

Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:

  • studii superioare în domeniul ,,Tehnologii ale informației și comunicațiilor” sau domenii conexe;
    • experiență de cel puțin 5 ani de testare a aplicațiilor software în activitatea profesională;
    • experiență în prestarea serviciilor de formator de cel puțin 3 ani;
    • experiență de utilizare a metodelor moderne interactive de instruire;
    • capacitatea de a lucra eficient cu diferite părți interesate și de comunicare avansată;
    • posedarea limbii române Nivelul C1/ maternă (scris și oral).

 

Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din ,,Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF" iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 ("Regulamentul privind achizițiile publice"), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.

Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda ,,Selecția competitivă deschisă a consultanților individuali" prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.

Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru: 8:00 - 16:30.

mun. Bălți, str. A. Pușkin 38, 3100, Republica Moldova +373 231 52473

e-mail: proiect.usarb@gmail.com

 

Cererile ar trebui să includă scrisoarea de exprimare a interesului, CV și cel puțin două scrisori de recomandare aferente, dacă există.

Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de: 29 martie 2024, ora 14:00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.

 

Adresa: mun. Bălți, str. A. Pușkin 38, 3100, Republica Moldova

Tel/fax: +373 231 52 473

E-mail: proiect.usarb@gmail.com

 

 

SEMNĂTURA MANAGERULUI DE PROIECT

PRIȚCAN VALENTINA ___________________

Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți

,,Crearea Mediului Academic orientat spre formarea specialiștilor competitivi pe piața muncii IT” (CreMA IT)

 

Nr. Referinţă: MD-ALECUR.UNI-353758-CS-INDV

 

TERMENI DE REFERINȚĂ

Consultant individual pentru instruire în domeniul Tehnologii ale informației și comunicațiilor „Testarea aplicațiilor software”

 

1.Informații generale despre proiect

Proiectul învățământul superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.

Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.

Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității.

O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii.

Astfel, pentru realizarea obiectivelor PÎÎS Ministerul a semnat cu Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți(USARB) acordul de subfinanțare a subproiectului ,,Crearea Mediului Academic orientat spre formarea specialiștilor competitivi pe piața muncii IT” (CreMA IT)

Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți își propune realizarea unui set de intervenții orientate spre modernizarea condițiilor de organizare a procesului educațional prin crearea unui spațiu modern pentru formarea specialiștilor competitivi pe piața muncii, creșterea angajabilității absolvenților și fortificarea calității pregătirii specialiștilor din domeniul general de studiu 061 ,,Tehnologii ale informației și comunicațiilor” prin dotarea a 2 săli (Sala de testare a aplicațiilor software și aparate tehnice de securitate cibernetică, Sala angajatorului absolvenților USARB în IT) și a spațiilor digitale în afara sălilor de curs.

Subproiectul CreMA IT - „Crearea Mediului Academic orientat spre formarea specialiștilor competitivi pe piața muncii IT” este orientat spre atingerea următoarelor obiective:

-          Creșterea numărului de parteneriate în domeniul TIC prin creșterea capacităților profesionale ale membrilor catedrei și implicarea mai activă a partenerilor la formarea absolvenților

-          Dialog constant cu viitorii studenți în TIC de mîine și specialiști angajați de poimîine prin identificarea și organizarea de activități de orientare în carieră pentru candidații la studenți TIC la USARB pentru creșterea numărului de absolvenți de la specialitățile TIC din cadrul USARB.

-          Diversificarea ofertei educaționale în domeniul TIC prin identificarea și lansarea posibilelor noi oferte de studii în domeniul TIC în colaborare cu angajatorii.

-          Preluarea celor mai bune practici academice universitare de colaborare cu mediul de afaceri prin vizitarea universităților europene cu scopul de identificare experților internaționali cu experiență din mediul academic și conlucrarea cu mediul de afaceri în domeniul IT, preluare, adaptarea și implementarea bunelor practici la nivelul USARB în domeniul de colaborare cu mediul de afaceri de IT.

 2.      Obiectivul sarcinii:

Obiectivul principal al sarcinii este formarea a 12 cadre didactice şi 30 de studenți, durata formării - 5 zile (8 ore/zi: 4 ore contact direct și 4 ore follow up) la subiectul „Testarea aplicațiilor software”.

 3.      Domeniul de aplicare (sarcini și responsabilități):

Pe parcursul realizării contractului Consultantul va fi responsabil de următoarele sarcini:

  • Studierea nevoilor de formare a cadrelor didactice, studenților și elaborarea, în baza celor identificate, a programului de formare a competențelor la subiectul ,,Testarea aplicațiilor software” (cunoștințele, abilitățile și atitudinile specifice care vor fi atinse în rezultatul instruirii), subiectele principale și metodologia instruirii;
  • Coordonarea programului cu șeful Catedrei de matematică și informatică a USARB;
  • Elaborarea materialelor de instruire;
  • Evaluarea inițială (până la instruire) a competențelor formabililor;
  • Organizarea și desfășurarea activităților de instruire a cadrelor didactice și studenților;
  • Evaluarea finală (după instruire) a competențelor formabililor;
  • Elaborarea și prezentarea, după realizarea instruirii, raportului final de activitate (în care se vor descrie serviciile acordate, valorificarea competențelor dezvoltate de personalul didactic, studenții USARB) și actului de predare-primire a serviciilor.

 4.      Livrabilele și durata sarcinii:

Prestarea serviciilor este estimată a fi realizată pentru perioada martie - iunie 2024, cu livrabilele prezentate după cum urmează:

 

Sarcini, activități, livrabile

Termen de realizare

Studierea nevoilor de formare a cadrelor didactice, studenților și elaborarea, în baza celor identificate, a programului de formare a competențelor la subiectul ,,Testarea aplicațiilor software” (cunoștințele, abilitățile și atitudinile specifice care vor fi atinse în rezultatul instruirii), subiectele principale și metodologia instruirii

Până la 10 zile de la semnarea contractului

Coordonarea programului cu șeful Catedrei de matematică și informatică a USARB

Elaborarea materialelor de instruire

Până la 35 zile de la semnarea contractului

Evaluarea inițială (până la instruire) a competențelor formabililor

Până la 55 zile de la semnarea contractului

În coordonare cu instituția

Organizarea și desfășurarea activităților de instruire a cadrelor didactice și studenților

Evaluarea finală (după instruire) a competențelor formabililor

Elaborarea și prezentarea, după realizarea instruirii, raportului final de activitate (în care se vor descrie serviciile acordate, valorificarea competențelor dezvoltate de personalul didactic, studenții USARB) și actului de predare-primire a serviciilor

Până la 80 zile de la semnarea contractului

 5.      Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)

Experiență generală: 30 puncte

  • Studii superioare în domeniul ,,Tehnologii ale informației și comunicațiilor” sau domenii conexe.
  • Capacitatea de a lucra eficient cu diferite părți interesate și de comunicare avansată.

Corespunderea cu sarcinile proiectului: 60 puncte

  • Experiență de cel puțin 5 ani de testare a aplicațiilor software în activitatea profesională;
  • Experiență în prestarea serviciilor de formator de cel puțin 3 ani;

Limbă și experiență: 10 puncte

  • Experiență de utilizare a metodelor moderne interactive de instruire;
  • Posedarea limbii române Nivelul C1/maternă (scris și oral).

 

 6.      Cerințe de raportare și aranjamente instituționale

Consultantul va raporta: Consultantul contractat va coordona activitatea cu șeful Catedrei de matematică și informatică a USARB.

Aranjamente instituționale: Instituția va pune la dispoziția Consultantului o sală dotată cu calculator și cu acces la internet, consumabilele necesare, acces la planurile de învățământ, la documentele interne de elaborare a produselor curriculare.

 7.      Declarație de confidențialitate

Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității de Stat „Alecu Russo” din Bălți. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat „Alecu Russo” din Bălți.

 8.      Eligibilitate

Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework ).

 

 

 

SEMNĂTURA MANAGERULUI DE PROIECT

PRIȚCAN VALENTINA ___________________