CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
Republica Moldova
Denumirea subproiectului „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”
Nr Acord subfinanțare MD-MOED- 6542-ASF-U-09 din 24.10.2022
Nr. Referinţă: MD-StateUni-400344-CS-CQS
Titlul sarcinii: Instruire privind utilizarea softurilor de diagnostic a predispozițiilor și capacităților pentru profesiile din domeniul educațional
Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.
În cadrul realizării Proiectul învățământului superior din Moldova, finanțat de Banca Mondială, Universitatea de Stat a obținut subproiectul „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice” și respectiv a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.
Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat din Moldova își propune dezvoltarea unui sistem eficient de educație pedagogică prin prisma metodologiei axate pe un parteneriat consolidat cu școala (Cluster educațional/ Education cluster), prin utilizarea modelului: de la practică spre teorie, care deschide noi perspective în sens profesional.
Astfel, configurarea unui nou model de formare a cadrelor didactice prin consolidarea eforturilor reprezentanților sistemului de învățământ general și sistemului de învățământ superior prin crearea Clusterului Educațional în incinta USM, care va redimensiona și consolida eforturile actorilor cheie în formarea profesorilor prin utilizarea modelului: de la practică la teorie prin crearea unui centru polivalent „Education Cluster” va integra într-un spațiu comun mai multe medii educaționale după cum urmează: 4 săli multifuncționale; 3 laboratoare; 1 centru de dezvoltare profesională în educație; 1 spațiu de co-working.
Crearea hubului educațional va contribui la sporirea calitativă și cantitativă a performanței studenților de la Domeniul Educație și îmbunătățirea angajării în câmpul muncii.
Serviciile de consultanță constau în instruirea a 15 profesori universitari, timp de 5 zile, privind utilizarea softurilor de diagnostic al predispozițiilor și capacităților pentru profesiile în domeniul educațional. Apoi pe parcursul a 4 luni ( aprilie- iulie, 10 zile), se va realiza supervizarea privind corectitudinea aplicării softurilor în Laboratorul de psihologie educațională și consiliere psihologică.
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: https://usm.md/?p=27236
Universitatea de Stat din Moldova invită companii/firme eligibile ("Consultanți") să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de realizare a activităților de training/ formare cu profesori universitari (5 zile), privind utilizarea softurilor de diagnostic al predispozițiilor și capacităților pentru profesiile din domeniul psiho-educațional și pentru supervizare, pe parcursul a 4 luni (10 zile), privind corectitudinea aplicării softurilor în Laboratorul de psihologie educațională și consiliere psihologică. Durata totală de activitate- 18 zile, în perioada aprilie- iulie 2024.
Instruirea a 15 profesori universitari (pe parcursul a 5 zile, 6 ore pe zi) privind utilizarea softurilor de diagnostic al predispozițiilor și capacităților pentru profesiile din domeniul educațional și supervizarea, pe parcursul a 4 luni(10 zile), privind corectitudinea aplicării softurilor în Laboratorul de psihologie educațională și consiliere psihologică.
Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificarea necesară și experiența relevantă pentru a presta serviciile de realizare a activităților de training, privind utilizarea softurilor de diagnostic al predispozițiilor și capacităților pentru profesiile în domeniul psiho-educațional.
Experiența generală a companiei
- Experiență de utilizare a platformelor electronice sau a altor tehnologii moderne în activitățile de evaluare psihologică și activități de instruire a grupurilor;
- Experiență în activitate de cel puțin 3 ani pe partea de evaluare psihologică individuală și de grup;
Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor similare
- Experiență de cel puțin 2 ani în construcția și validarea instrumentelor psihologice standardizate de evaluare a personalității și a aptitudinilor;
- Minim 3 ani experiență în domeniul instruirii privind utilizarea softurilor de diagnostic în domeniul educațional și psihologie;
Experiența profesională a echipei de experți implicată în realizare a sarcinii
- Echipa implicată în realizarea sarcinii, să includă minim 2 specialiști consacrați în problematica diagnosticului psihologic;
- Echipa implicată să aibă minim 3 ani de experiență în domeniul instruirii cadrelor didactice din învățământul superior;
- Managerul echipei să dețină experiență în elaborarea programelor de instruire și gestionarea trainingurilor;
- Managerul de echipă să dețină capacitate tehnică și managerială corespunzătoare domeniului psiho-educațional;
- Minim un membru al echipei să posede cunoaștere avansată a limbii române, sau a limbii engleze.
Experții-cheie nu vor fi evaluați la etapa de stabilire a Listei scurte.
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din „Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF” iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 („Regulamentul privind achizițiile publice”), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultanții se pot asocia cu alte companii pentru a-și îmbunătăți calificările, dar ar trebui să indice clar dacă asociația este sub forma unei asocieri mixte și/sau a unui contract de subconsultanță. În cazul unei asocieri, toți partenerii din asociere vor fi răspunzători solidar pentru întregul contract, dacă sunt selectați.
Compania de consultanță va fi selectată în conformitate cu metoda de selecție - „Selecția bazată pe calificarea consultanților” prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru 8:00-17:00, Birou nr. 109, Bloc Central USM, str. Alexe Mateevici nr. 60, tel. 067560420, tatiana.sorocean@usm.md
Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de: 8 aprilie 2024, ora 17:00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa: Chișinău, str. Alexe Mateevici nr.60
Tel/fax: 022241240
E-mail: tatiana.sorocean@usm.md
Semnătura Managerului de proiect
Otilia Dandara