Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

Wed, 05/06/2024 - 11:08 -- stic

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

 

Republica Moldova

Denumirea subproiectului Education for Competence Empowerment (EdforCE)

Nr. Acord de subfinanțare: MD-MOED-6542-ASF-U-03 din 24.10.2022

Nr. Referinţă:  MD-HASDEUUNI-425057-CS-CQS

 

Titlul sarcinii: Instruirea personalului didactic în domeniul Științe ale educației, cu tematica Formarea formatorilor

 

Proiectul învățământul superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care se implementează în perioada mai 2020 – decembrie 2025.

Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.

Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.

O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii.

Astfel, pentru realizarea obiectivelor PÎÎS Ministerul a semnat cu IP Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul acordul de subfinanțare a subproiectului Education for Competence Empowerment (EdforCE).

Subproiectul respectiv are drept scop primordial îmbunătățirea cunoștințelor și abilităților profesionale ale viitoarelor cadre didactice, în vederea promovării specialităților din domeniul educației. Pentru atingerea scopului respectiv, instituția își propune realizarea a trei seturi de intervenții, și anume:

  1. Înființarea unui laborator de tip cluster cu 7 spații de învățare (centrul de tehnologii informaționale, laboratorul lingofonic, centrul de studiu al limbii române, cabinetul Pedagogie preșcolară, cabinetul Pedagogie în învățământul primar, laboratorul de istorie locală și centrul de ghidare în carieră) și dotarea acestora cu echipament performant, mobilier modern și resurse educaționale de ultimă oră;
  2. Organizarea de instruiri pentru personalul didactic al instituției care activează în domeniul Științe ale educației, cât și pentru specialiștii din teritoriu din același domeniu;
  3. Îmbunătățirea și actualizarea programelor de studii la specialitățile din domeniul educației, elaborarea noilor planuri de învățământ, a suporturilor de curs la disciplinele din domeniul educației și a ghidurilor necesare pentru buna desfășurare a procesului de învățământ.

În acest context, obiectivele specifice ale subproiectului sunt:

  • Creșterea capacității instituționale în vederea formării specialiștilor în domeniul de educație (pedagogie) cu o continuare a activităților în cadrul laboratorului de tip cluster după încheierea proiectului;
  • Sporirea atractivității programelor de studii din domeniul educației (pedagogiei);
  • Racordarea ofertei educaționale la cerințele pieței forței de muncă;
  • Îmbunătățirea și dezvoltarea programelor de studii, precum și elaborarea suporturilor de curs și a diferitor ghiduri în concordanță cu necesitățile actuale ale pieței muncii;
  • Diminuarea disparității de gen în formarea specialiștilor în domeniul educației;
  • Ameliorarea și implementarea serviciilor de ghidare în carieră;
  • Creșterea numărului de parteneriate interuniversitare;
  • Orientarea serviciilor laboratorului de tip cluster și pentru programele academice STEM;
  • Creșterea sensibilizării ecologice prin reducerea deșeurilor electronice și folosirea accesoriilor eco-friendly.

 

Scopul serviciilor de consultanță (în continuare – Servicii) este realizarea unui curs de instruire cu tematica Formarea formatorilor, pentru un grup de 20 de cadre didactice ale Universității de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, în interval de o lună (11 zile de contact direct și indirect și 1 zi evaluare, 90 de ore în total) în vederea dezvoltării și diversificării competențelor de formatori ale acestora.

Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: https://proiecte.usch.md/achizitii-publice-subproiectul-edforce/

Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul invită companiile de consultanță eligibile („Consultanți”) să își exprime interesul pentru prestarea Serviciilor.

Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru prestarea Serviciilor.

 

Criteriile de selecție sunt:

  1. Experiență generală a companiei:

a) Experiență de minim 20 de ani în furnizarea cursurilor de formare a adulților/ cadrelor didactice;

b) Programe acreditate de formare a adulților, inclusiv de abilitare / formare continuă ca formatori.

 

  1. Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor similare:

a) Experiență de cel puțin 10 ani în programe de formare a formatorilor, cu aplicarea metodelor inovative;

b) Minim 3 cursuri de instruire relevante pentru formarea formatorilor, realizate în perioada de activitate 2020-2024.

 

  1. Experiența profesională a echipei de experți implicată în realizarea sarcinii:

a) Echipa implicată în realizarea sarcinii să fie alcătuită din minim 4 membri cu titluri științifico-didactice în domeniul Științe ale educației sau domenii conexe;

b) Echipa implicată să includă minim 2 experți în domeniul dezvoltării de competențe pentru cadrele didactice din învățământul superior cu experiență în ultimii 5 ani;

c) Managerul echipei să dețină experiență în elaborarea programelor de formare și în livrarea acestora;

d) Membrii echipei să fie familiarizați cu tendințele actuale ale sistemelor educaționale și cu particularitățile specifice învățământului preuniversitar;

e) Membrii echipei să posede cunoaștere avansată a limbii române, atât orală, cât și scrisă.

 

Experții cheie nu vor fi evaluați la etapa de stabilire a Listei scurte.

 

Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din „Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF” iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 („Regulamentul privind achizițiile”), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.

Consultanții se pot asocia cu alte companii pentru a-și îmbunătăți calificările, dar ar trebui să indice clar dacă asociația este sub forma unei asocieri mixte și/sau a unui contract de subconsultanță. În cazul unei asocieri, toți partenerii din asociere vor fi răspunzători solidar pentru întregul contract, dacă sunt selectați.

Compania de consultanță va fi selectată în conformitate cu metoda de selecție – „Selecția bazată pe calificarea consultanților”, prevăzută în Regulamentul de achiziții.

 

Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul programului de lucru 8:00 – 17:00, str. Piața Independenței nr. 1, Cahul, MD-3909, Republica Moldova; +373 79172213; e-mail: pintilii.alina@usch.md.

 

Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin e-mail) până la data de: 17 iunie 2024, ora 17:00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.

 

Adresa: 1, Piața Independenței, Cahul, MD-3909, Republica Moldova

Tel: +373 79172213

E-mail: pintilii.alina@usch.md

 

 

Semnătura Președintelui comitetului de evaluare

Ghelețchi Ion