Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

Fri, 13/09/2024 - 19:09 -- stic

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

 

Republica Moldova

Denumirea proiectului:Îmbunătățirea Calității Educației” (EQIP)

Nr Acord de finanțare/ Împrumutul Nr. 9563-MD/GCFF TF Nr. TF0C1762

Nr. Referinţă: MD-NORLD-444215-CS-CQS

 

Servicii de Consultanță pentru

Elaborarea documentației de proiect și deviz pentru renovarea Liceului Teoretic „Petru Rareș” din municipiul Soroca

 

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a primit finanțare de la Banca Mondială pentru costurile Proiectului de ”Îmbunătățirea Calității Educației” (EQIP) și intenționează să utilizeze o parte din fonduri pentru îmbunătățirea calității mediilor de învățare, inclusiv de infrastructură în perioada 2023-2029.

Lucrările de reabilitare vor fi efectuate în 15 licee din centrele raionale, care vor servi drept exemple de excelență în calitatea educației.

Oficiul Național pentru Dezvoltare Regională și Locală (ONDRL) este responsabil pentru renovarea și construirea instituțiilor educaționale în cadrul EQIP.

Prin urmare, Clientul solicită serviciile unei firme de consultanță în proiectare (Consultanți) pentru elaborarea documentației tehnice de proiect și de deviz în baza conceptului de școală-model[1] și ghidului de aplicare[2] al Ministerului Educației și Cercetării (MEC) pentru îmbunătățirea mediului de învățare pentru Liceului Teoretic „Petru Rareș”, str. Nicolae Testimițeanu nr. 2, mun. Soroca.

            Proiectul renovării este orientat spre atingerea următoarelor obiective în baza ghidului de implementare a conceptului de școală-model după cum urmează:

  • Modernizarea spațiilor educaționale și a infrastructurii pentru îmbunătățirii condițiilor de studiu ce vor servi drept exemplu de excelență a calității în educație.
  • Modernizarea multifuncțională a sălii festive.
  • Modernizarea cantinei, a depozitelor pentru păstrarea produselor alimentare și blocurilor sanitare pentru personal.
  • Obținerea unui centru multifuncțional sportiv de tip deschis pentru îmbunătățirea condițiilor în domeniul educației fizice.
  • Construirea teatrului de vară.
  • Construirea unei sere pentru îmbunătățirea calității lecțiilor de biologie.
  • Amenajarea teritoriului cu suprafața totală de 2,887 ha.

 

Serviciile de consultanță includ elaborarea documentației de proiect și deviz pentru renovarea Blocurilor nr. 2, 3 și 4 cu amenajarea teritoriului adiacent cu suprafața de 2,887 ha ce se vor elabora în conformitate cu actele normative naționale, a conceptului școlii model și a ghidului de aplicare a acestuia.

 

Termenii de referință (TOR) pot fi accesați pe pagina web ONDRL:  https://ondrl.gov.md/categorie/proiectul-eqip/achizitii-proiectul-eqip  

 

Consultanții interesați trebuie să prezinte informația care demonstrează  că ei sânt calificați pentru prestarea serviciilor indicate mai sus (Scrisoare de intenție cu specificarea obiectului pentru care aplică, Informație generală despre companie, Informații privind experiența ofertantului (proiecte implementate), altă informație relevantă.

Următoarele calificări minime și experiență sunt necesare și vor fi utilizate pentru evaluarea companiilor:

 

  1. Experiență generală a companiei de proiectare (40 puncte)

A1. Experiență  în domeniul serviciilor de proiectare

A2. Cunoașterea tendințelor moderne de proiectare a mediilor, spațiilor de învățare (interior, exterior la clădiri, terenul adiacent) sau a proiectelor internaționale similare din Europa, alte țări

 

  1. Experiență Specifică (60 puncte)

B1. Contracte de valoare și complexitate similară (min. 2) pentru instituțiile educaționale (școli, licee, colegii, universități, centre educaționale etc.) cu documente de finalizare corespunzătoare (documente confirmative, poze, linkuri etc.).

 

Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din Regulamentul Băncii Mondiale privind achizițiile pentru debitorii IPF, ediția noiembrie 2020 ("Regulamentul privind achizițiile"), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.

Companiile de consultanță pot colabora cu alte companii pentru a-și îmbunătăți calificările, dar trebuie să indice clar dacă asocierea este sub forma unui parteneriat și/sau a unei subconsultanțe. În cazul unui parteneriat, toți partenerii din parteneriat vor fi responsabili solidar și în mod individual pentru întregul contract, dacă sunt selectați.

Companiile de consultanță vor fi selectate în baza procedurii de selectare bazată pe calificarea consultantului și în conformitate cu Regulamentul Băncii Mondiale.

Informații suplimentare pot fi obținute în timpul orelor de lucru, de la 09:00 la 16:00, la adresa de mai jos.

Expresiile de interes pot fi expediate la adresa de e-mail indicată mai jos până la 27 septembrie 2024, ora 17.00 (ora locală).

Adresa: Republica Moldova, mun. Chișinău,

bvd. Ștefan cel Mare și Sfânt 124, etajul 3, bir. 343

Tel: +373 600 60 307

E-mail: eqip@ondrl.gov.md , copie: proeqip@ondrl.gov.md

Persoana de contact: Liliana Calmațui, Manager proiect UIP ONDRL EQIP

 

 

Nr. referință: MD-NORLD-444215-CS-CQS

 

TERMENI DE REFERINȚĂ

pentru

elaborarea documentației de proiect și deviz pentru renovarea

Liceului Teoretic „Petru Rareș” din municipiul Soroca

  1. INTRODUCERE

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) din Republica Moldova prin proiectul de investiții „Îmbunătățirea Calității Educației”, în perioada 2023-2029, va îmbunătăți calitatea mediilor de învățare, inclusiv de infrastructură. În 15 licee din centre raionale vor fi realizate lucrări de renovare, ce vor servi drept exemplu de excelență a calității în educație. Oficiul Național de Dezvoltare Regională și Locală (ONDRL) este responsabil pentru renovarea și construirea instituțiilor educaționale din cadrul EQIP.

Acești termeni de referință vor asigura o comunicare și o înțelegere mai clară între toate părțile implicate pentru menținerea calității și conformității în cadrul proiectului „Îmbunătățirea Calității Educației”. Pe parcursul perioadei de execuție a lucrărilor de proiectare vor fi organizate întâlniri periodice de coordonare și monitorizare cu reprezentanții executantului, finanțatorului, ONDRL, MEC și beneficiarii.

Autoritatea contractantă: Oficiul Național de Dezvoltare Regională și Locală (ONDRL).

Scopul achiziției: contractarea serviciilor de elaborare  a documentației tehnice de proiect și de deviz în baza conceptului de școală-model[3] și ghidului de aplicare[4] a Ministerului Educației și Cercetării (MEC) pentru îmbunătățirea mediului de învățare pentru Liceului Teoretic „Petru Rareș”, str. Nicolae Testimițeanu nr. 2, mun. Soroca.

 

Proiectul renovării este orientat spre atingerea următoarelor obiective în baza ghidului de implementare a conceptului de școală-model după cum urmează:

  • Modernizarea spațiilor educaționale și a infrastructurii pentru îmbunătățirii condițiilor de studiu ce vor servi drept exemplu de excelență a calității în educație.
  • Modernizarea multifuncțională a sălii festive.
  • Modernizarea cantinei, a depozitelor pentru păstrarea produselor alimentare și blocurilor sanitare pentru personal.
  • Obținerea unui centru multifuncțional sportiv de tip deschis pentru îmbunătățirea condițiilor în domeniul educației fizice.
  • Construirea teatrului de vară.
  • Construirea unei sere pentru îmbunătățirea calității lecțiilor de biologie.
  • Amenajarea teritoriului cu suprafața totală de 2,887 ha.
  1. DESCRIEREA OBIECTULUI

Pe terenul Liceului Teoretic „Petru Rareș” str. Nicolae Testimițeanu Nr.2, mun. Soroca înregistrat cu număr cadastral 7801119.236 este amplasat Blocurile de studii cu nr.1, 2, 3 și 4.

Locație și dimensiuni ale terenului:

Amplasament: str. Nicolae Testimițeanu Nr.2, mun. Soroca.

Domeniul: Public

Gestionarul proprietăţii: Liceul Teoretic „Petru Rareș”, mun. Soroca.

Nr. cadastral: 7801119.236

Suprafaţa: 2,887 ha.

Modul de folosință: Pentru construcții.

 

Locație și dimensiuni ale obiectivului Blocul 1:

Amplasament: str. Nicolae Testimițeanu Nr.2, mun. Soroca.

Domeniul: Public

Gestionarul proprietăţii: Liceul Teoretic „Petru Rareș”, mun. Soroca.

Modul de folosință: Construcție de cultură și agrement.

Nr. cadastral al clădirilor: 7801119.236.01

Suprafaţa la sol: 954,9 m2

Date despre clădire: construcţie în 4 nivele şi subsol (S+P+2E).

  • Fundația – blocuri de beton FS și zidărie din calcar;
  • Pereți – blocuri mici de calcar;
  • Planșeu – din panouri prefabricate;
  • Acoperiș – tip șarpantă, acoperit cu țiglă metalică.
  • Fațada clădirii este termoizolată;

Sisteme inginerești:

  • Rețeaua electrică exterioară (până la contor) necesită a fi reparată;
  • Rețeaua de apă – centralizată, conectată la rețeaua orășenească;
  • Rețeaua de canalizare – centralizată, conectată la rețeaua orășenească (bun funcțional);
  • Renovat în întregime pe interior și exterior (anul 2020);
  • Este trasată rețeaua de internet prin fibră optică, telefon.

Caracteristicele tehnice:

  • Numărul de nivele – Subsol + Parter + Două etaje (S+P+2E),
  • Aria construită – 954,9 m²,
  • Suprafața totală a Blocului 1, inclusiv subsol - circa 2 964,7 m²,
  • Suprafața totală preconizată procesului educațional, circa - 2 864,7 m²,
  • Suprafața totală planificată pentru încăperi tehnice, administrative și auxiliare, circa – 100,00 m².

Locație și dimensiuni ale obiectivului Blocul 2:

Amplasament: str. Nicolae Testimițeanu Nr.2, mun. Soroca.

Domeniul: Public

Gestionarul proprietăţii: Liceul Teoretic „Petru Rareș”, mun.Soroca.

Modul de folosință: Construcție de cultură și agrement.

Nr. cadastral al clădirilor: 7801119.236.02

Suprafaţa la sol: 1 986,7 m2,

Date despre clădire: construcţie în 2 nivele (P+1E).

  • Fundația: blocuri din beton FS și beton armat;
  • Pereți – zidărie din blocuri mici din calcar;
  • Planșeu – din panouri prefabricate;
  • Acoperiș – tip șarpantă, acoperit cu țiglă metalică;
  • Fațada clădirii este termoizolată;

Sisteme inginerești:

  • Rețeaua electrică interioară necesită a fi reparată capital;
  • Rețeaua de apă – centralizată, conectată la rețeaua orășenească, necesită a fi reparată;
  • Rețeaua de canalizare – centralizată, conectată la rețeaua orășenească, necesită a fi reparată;
  • Este trasată rețeaua de internet prin fibră optică, telefon.

Caracteristicele tehnice a instituției:

  • Numărul de nivele – P+1E,
  • Aria construită – 1 986,7 m²,
  • Suprafața totală a blocului 2, circa – 3 973,4 m²,
  • Suprafața totală planificată procesului educațional, circa – 3573,4 m²,
  • Suprafața totală planificată pentru încăperi tehnice, administrative și auxiliare, cca 400,00 m².

Locație și dimensiuni ale obiectivului Blocul 3:

Amplasament: str. Nicolae Testimițeanu Nr.2, mun. Soroca.

Domeniul: Public

Gestionarul proprietăţii: Liceul Teoretic „Petru Rareș”, mun.Soroca.

Modul de folosință: Construcție de cultură și agrement.

Nr. cadastral al clădirilor: 7801119.236.03

Suprafaţa la sol: 477,3 m2,

Date despre clădire: construcţie în 2 nivele (P+1E).

  • Fundația – blocuri prefabricate FS și beton armat;
  • Pereți – blocuri mici din zidărie din calcar;
  • Planșeu – din panouri prefabricate;
  • Acoperiș – tip șarpantă, acoperit cu țiglă metalică;
  • Fațada clădirii este termoizolată;

Sisteme inginerești:

  • Rețeaua electrică interioară necesită a fi reparată capital;
  • Rețeaua de apă – centralizată, conectată la rețeaua orășenească, necesită a fi reparată capital;
  • Rețeaua de canalizare – centralizată, conectată la rețeaua orășenească necesită a fi reparată capital;

Caracteristicele tehnice:

  • Numărul de nivele – P+1E,
  • Aria construită – 477,3 m²,
  • Suprafața totală a Blocului 3, circa - 954,6 m²,
  • Suprafața totală planificată procesului educațional, cca 900,00 m²
  • Suprafața totală planificată pentru încăperi tehnice, administrative și auxiliare, cca 54,60 m².

Locație și dimensiuni ale obiectivului Blocul 4:

Amplasament: str. Nicolae Testimițeanu Nr.2, mun. Soroca.

Domeniul: Public

Gestionarul proprietăţii: Liceul Teoretic „Petru Rareș”, mun. Soroca.

Modul de folosință: Construcție de cultură și agrement.

Nr. cadastral al clădirilor: 7801119.236.04

Suprafaţa la sol: 554,4 m2,

Date despre clădire: construcţie în 2 nivele (P+1E).

  • Fundația – blocuri prefabricate FS și beton armat;
  • Pereți – blocuri mici din zidărie din calcar;
  • Planșeu – din panouri prefabricate;
  • Acoperiș – tip șarpantă, acoperit cu țiglă metalică;
  • Fațada clădirii este termoizolată;

Sisteme inginerești:

  • Rețeaua electrică interioară necesită a fi reparată capital;
  • Rețeaua de apă – centralizată, conectată la rețeaua orășenească, necesită a fi reparată capital;
  • Rețeaua de canalizare – centralizată, conectată la rețeaua orășenească necesită a fi reparată capital;

Caracteristicele tehnice a instituției:

  • Numărul de nivele – P+1E,
  • Aria construită – 554,4 m²,
  • Suprafața totală a Blocului 4, circa 1 108,8 m²,
  • Suprafața totală preconizată învățământului cca 1 000,8 m²,
  • Suprafața totală planificată pentru încăperi tehnice, administrative și auxiliare, cca 108 m².

 

III. SARCINA DE PROIECTARE

Elaborarea documentației de proiect și deviz privind renovarea Blocurilor nr. 2, 3 și 4 cu amenajarea teritoriului adiacent cu suprafața de 2,887 ha se va elabora în conformitate cu actele normative naționale și conceptului școlii model și a ghidului de aplicare a acestuia.

În Planul General al teritoriului școlii vor fi indicate toate obiectivele instituției: blocurile de studii, clădiri, anexe, căile de acces și spațiile verzi, spațiile de recreație, centrul multifuncțional sportiv de tip deschis, sera, zonele de odihnă preconizate ciclului primar, gimnazial, liceal, teatrul de vară, clasa preconizată lecțiilor în aer liber.

Pentru obținerea unor construcții de calitate corespunzătoare sânt obligatorii realizarea și menținerea pe întreaga durată de existență a construcțiilor a următoarelor exigențe esențiale:

A - rezistență și stabilitate;

B - siguranță în exploatare;

C - siguranță la foc;

D - igienă, sănătatea oamenilor, refacerea și protecția mediului înconjurător;

E - izolație termică, hidrofugă și economie de energie;

F - protecție împotriva zgomotului;

G – utilizare sustenabilă a resurselor naturale.

 

  1. CERINȚE LEGALE ȘI REGLEMENTĂRI

La elaborarea fazelor de proiectare, întocmirii ofertei comerciale și elaborarea compartimentului  de protecție a mediului și de accesibilitate a persoanelor/copiilor cu necesități speciale, Ofertantul și ca urmare Prestatorul se va ghida de următoarele acte normative:

La elaborarea documentației tehnice de proiect și a devizului de cheltuieli se va ține cont de următoarele Normative în construcții în vigoare:

Nr.

Indicativ

Titlu

1.                    

COD CUC Nr. 434/2023

Codul de urbanism și construcții.

2.                    

NCM C.01.03:2017

Proiectarea construcțiilor pentru învățământ general

3.                    

NCM C.01.12:2018

Clădiri și construcții publice

4.                    

NCM C.01.06-2014

Cerințe generale de securitate pentru obiectele de construcție utilizate și accesibile persoanelor cu dizabilități.

5.                    

NCM M.01.01:2016

Performanța energetică a clădirilor

6.                    

NCM M.01.02:2016

 

Performanța energetică a clădirilor. Metodologia de calcul al performanței energetice a clădirilor

7.                    

NCM M.01.03:2016

Eficiența energetică a clădirilor social-culturale

8.                    

NCM M.01.04:2016

 

Eficiența energetică a clădirilor rezidențiale, Performanța energetică a clădirilor, Metodologia de calcul al nivelurilor optime, din punctul de vedere al costurilor, ale cerințelor minime de performanță energetică a clădirilor și a elementelor acestora

9.                    

NCM E 04.01:2017

Protecția contra acțiunilor mediului ambiant

Protecția termică a clădirilor

10.                 

NCM A.07.02.2012

Procedura de elaborare, avizare, aprobare și conținutul-cadru al documentației de proiect pentru construcții.

11.                 

NCM A.07.02:2012/C2:2015

Procedura de elaborare, avizare, aprobare și conținutul-cadru al documentației de proiect pentru construcții. Cerințe și prevederi principale.

12.                 

NCM A.07.02.2012/A1:2017

Procedura de elaborare, avizare, aprobare și conținutul-cadru al documentației de proiect pentru construcții. Cerințe și prevederi principale.

13.                 

NCM G.01.02:2015

Proiectarea și montarea instalațiilor electrice în clădirile locative și sociale

14.                 

NCM A.09.02-2005

Deservirea tehnică, Reparația și Reconstrucția clădirilor de locuit, comunale și social-culturale

15.                 

NCM B.01.05:2019

Urbanism. Sistematizare și amenajarea localităților urbane și rurale.

16.                 

NCM C.01.04-2005

Clădiri administrative. Norme de proiectare

17.                 

NCM C.04.02:2017

Iluminatul natural și artificial.

18.                 

NCM E.03.01-2005

Protecție împotriva incendiilor a clădirilor și instalațiilor. Terminologie.

19.                 

NCM L.02.06-2012

Norme de deviz pentru executarea lucrărilor de construcție-montaj pe timp friguros.

20.                 

NCM E.02.02:2016

Fiabilitatea elementelor de construcții și terenurilor de fundații. Principii de bază.

21.                 

NCM E.03.02:2014

Protecția împotriva incendiilor a clădirilor și instalațiilor.

22.                 

NCM E.03.05-2004

Instalații automate de stingere și semnalizare a incendiilor. Normativ pentru proiectare.

23.                 

NCM G.03.03:2015

Instalații interioare de alimentare cu apă și canalizare.

24.                 

NCM-G.03.02-2015

Rețele și instalații exterioare de canalizare

25.                 

NCM G.04.10:2015

Centrale termice.

26.                 

NCM G.04.10:2015/A1:2019

Centrale termice.

27.                 

NCM G.04.07:2014

Rețele termice. Instalații termice, de ventilare și condiționare a aerului.

28.                 

NCM G.04.05:2016

Instalații termice, de ventilare și condiționare a aerului. Surse autonome pentru alimentare cu căldură.

29.                 

NCM A.07.06:2016

Componența și conținutul compartimentului "Protecția mediului" în documentația de proiect.

30.                 

NCM E 01.02:2019

 

Acţiuni în construcţii. Regulament privind stabilirea categoriilor de importanţă a construcţiilor

31.                 

NCM A 06.01-2006

 

Protecția tehnică a teritoriilor, clădirilor și construcțiilor contra proceselor geologice periculoase. Date generale

32.                 

NCM B 01.02:2016

 

Sistematizarea teritoriului și localităţilor. Instrucţiuni privind conţinutul, principiile metodologice de elaborare, avizare şi aprobare a documentaţiei de urbanism şi amenajare a teritoriului.

33.                 

NCM E 01.03-2005

 

Instrucțiuni privind identificarea localităților afectate de procesele geologice periculoase

34.                 

NCM G 02.01:2017

 

Instalaţii electrice, de automatizare, semnalizare şi telecomunicații.

Reţele (sisteme) de comunicații electronice, instalaţii de automatizare şi semnalizare pentru clădiri şi construcții.

Prevederi de bază pentru proiectare și montare.

35.                 

NCM E 03.03:2018

Siguranța la incendii. Instalații de semnalizare și avertizare la incendiu.

36.                 

NCM G 01.03:2016

Instalații electrice. Dispozitive electrotehnice.

37.                 

NCM G.03.01.2017

Instalații și rețele de alimentare cu apă și canalizare. Stații de capacitate mică de epurare a apelor uzate comunale.

38.                 

NCM B.01.06:2019

Norme privind componența cadru a compartimentului ”Protecția mediului” în cadrul planurilor urbanistice”

La elaborarea documentației tehnice de proiect și a devizului de cheltuieli se va ține cont de următoarele Coduri Practice în construcții în vigoare:

Nr

Indicativ

Titlu

1.                   1

CP C.01.11:2018

Clădiri și construcții publice, accesibile pentru persoane cu dizabilități. Reguli de proiectare.

2.                   2

CP C.04.04-2012

Proiectarea sistemelor de iluminat de siguranță în clădiri și construcții.

3.                   3

CP C.01.09:2017

Construcții plane, deschise pentru cultură fizică și sport.

4.                   4

CP L.01.01-2012

Instrucțiuni privind întocmirea devizelor pentru lucrările de construcție-montaj prin metoda de resurse.

5.                   5

CP L.01.02-2012

Instrucțiuni pentru determinarea cheltuielilor de deviz la salarizarea în construcții.

6.                   6

CP L.01.03-2012

Instrucțiuni cu privire la calcularea cheltuielilor de regie la determinarea valorii obiectivelor.

7.                   7

CP L.01.04-2012

Instrucțiuni privind determinarea cheltuielilor de deviz pentru funcționarea utilajelor de construcții.

8.                   8

CP L.01.05-2012

Instrucțiuni privind determinarea valorii beneficiului de deviz la formarea prețurilor la producția în construcții.

9.                   9

CP L.01.13:2015

Îndrumar metodic privind monitorizarea și calcularea prețurilor medii ale materialelor pentru construcții.

10.                10

CP-G.03.08-2020

Proiectarea și construcția sistemelor exterioare de alimentare cu apă potabilă, cu un debit sub 200 m3 pe zi, p-u 3000 locuitori

11.                1

CP-E.04.05-2017

 

Protecția contra acțiunilor mediului ambiant, Proiectarea protecției termice a clădirilor

12.                 

CP-G.04.01-2002

Certificatul energetic al clădirii

13.                 

CP-M.01.01-2016

Eficiența energetică a clădirilor rezidențiale, Auditul energetic al clădirilor

14.                14

CP E 01.04:2019

 

Evaluarea nivelului de protecţie antiseismică a

construcţiilor existente

15.                15

CP E 03.01:2019

Siguranța la incendii Asigurarea rezistenței la foc a construcțiilor

16.                16

CP E 03.02.2018

 

Siguranța la incendii. Metodologia elaborării compartimentului de proiect. ”Măsuri de asigurare a securității la incendiu și de efectuare a expertizei tehnice (audit de securitate la incendiu) a obiectului protejat”.

17.                17

CP G.03.07:2016

 

Sisteme de epurare biologică naturală a apelor uzate comunale în filtre plantate cu macrofite (fitofiltre)

18.                18

CP C.01.02:2018

 

Clădiri civile. Clădiri și construcții. Prevederi generale de proiectare cu asigurarea accesibilităţii pentru persoane cu dizabilităţi.

19.                19

CP C.01.10:2018

 

Clădiri civile. Mediul locuibil cu elemente sistematizate, accesibile pentru persoane cu dizabilități. Reguli de proiectare.

20.                20

CP C.01.13.2018

 

Clădiri civile. Mediu urban. Reguli de proiectare accesibile pentru persoane cu dizabilități.

21.                21

CP G.04.11:2013

Instalaţii termice, de ventilare şi condiţionare a aerului. «Metodologia de calcul a pierderilor de căldură, a volumului neînregistrat de apă caldă, a pierderilor de apă caldă în sistemele comunale de alimentare cu apă caldă menajeră » «Partea 1 «Calculul pierderilor şi a volumului neînregistrat de apă caldă în sistemele comunale de alimentare cu apă caldă menajeră»

  1. CERINȚE DE CALITATE ȘI PERFORMANȚĂ

La elaborarea documentației tehnice (Piese desenate, Memoriu explicativ) se va ține cont de conceptului de școală-model[5] și ghidului de aplicare[6]  a Ministerului Educației și Cercetării.

La proiectarea spațiului școlar se va ține cont că mediul modern de învățare, fiind o combinație de mediu mental, social și fizic, va sprijini dezvoltarea elevului într-un elev independent și activ. Un spațiu școlar bun sprijină o abordare modernă a învățării. Sunt binevenite implementarea ideilor inovatoare si experimentale.

Asigurarea nivelului de calitate a proiectului și corespunderea cu cerințele din documentele normative în vigoare îi revine proiectantului. Astfel, proiectantul va efectua vizite în teren și consultări cu administrația instituțiilor de învățământ la care se execută proiectul.

Totodată, toată documentația de proiect și deviz  vor fi supuse  de către specialiști atestați în nume propriu pentru fiecare compartiment al proiectului elaborat  (Legea 721/1996 Art. 13, alin. 2) și achitarea  pentru serviciile de verificare a documentației de proiect și deviz să pune în seama  Prestatorului de servicii sus menționate, costul fiind inclus în oferta financiară.

Conform prevederilor Legii nr.721 din 02.02.1996 ”Privind calitatea în construcții”, Codului de Urbanism și Construcții CUC 434/2023, cu modificările şi completările ulterioare, Prestatorul  are următoarele obligații:

  1. să precizeze prin proiect categoria de importanță a construcţiei;
  2. să asigure prin proiecte şi detalii de execuţie nivelul de calitate esenţial prin respectarea reglementărilor tehnice;
  3. să prezinte documentația de proiect și deviz, proiectele elaborate specialiştilor verificatori de proiecte atestaţi în nume propriu şi să soluţioneze neconformităţile şi neconcordanţele semnalate;
  4. să elaboreze caietele de sarcini şi instrucţiunile tehnice privind execuţia lucrărilor;
  5. să includă și utilizeze materiale moderne şi de calitate înaltă în cadrul lucrărilor;
  6. să stabilească, prin proiect, lucrările care devin ascunse și fazele determinante;
  7. să stabilească modul de rezolvare a inexactităților apărute în execuţie, din vina proiectantului, la construcţiile la care trebuie să asigure nivelul de calitate corespunzător cerinţelor esenţiale, precum şi urmărirea aplicării pe şantier a soluţiilor adoptate în documentația de proiect;
  8. să participe la întocmirea cărţii tehnice a construcţiei şi la recepţia lucrărilor executate;
  9. să răspundă la solicitările de clarificări formulate de ofertanţi pe perioada desfăşurării procedurii de achiziţii publice (perioada de clarificări).
  10. CERINȚE TEHNICE MINIME

La Blocurile 2, 3 și 4 se vor proiecta lucrări de reparații interioare, inclusiv sălile de clasă, grupurile sanitare, coridoare, casa scării, sala festivă, cantina. În clase, coridoare, casa scării se vor proiecta lucrări de reparații la tavane, pereți, pardoseli. Se va proiecta reabilitarea rețelelor inginerești interioare a sistemului de electricitate, ventilare, anti incendiar, alimentare cu apă și canalizare.

Vor fi replanificate încăperile de studii cu respectarea normelor din conceptul de școală model de min.1,7-1,9 m2 per elev. Sălile de studii vor fi proiectate pentru un număr de maxim 30 elevi sau în cazul de subgrupe de 15 elevi.

Pe coridoare și holuri vor fi proiectate zone de odihnă, jocuri, distracție, meditație, lectură pentru elevi, cu mobilier confortabil și echipament diversificat, dulapuri metalice pentru depozitarea lucrurilor personale a elevilor. În cazul în care dulapurile pentru depozitarea lucrurilor personale a elevilor nu sunt posibil de amplasat pe coridor, aceste vor fi amplasate în sala de studii (crescând suprafața sălilor de studii).

În cantină vor fi proiectate lucrări de reparații și vor fi prevăzute spații pentru depozite de alimente, divizate pe zone separate cu modernizarea camerelor frigorifice pentru fructe, legume, carne, pește aparte, precum și zone de pregătire separată a alimentelor (în conformitate cu cerințele normative sanitaro-igienice). Se vor proiecta lucrări de modernizare a sistemului de ventilare, reparația sistemului de alimentare cu apă și canalizare, modernizarea utilajelor de pregătire a alimentelor. Cantina poate fi folosită cu funcții intercomplementare, inclusiv ca spațiu pentru evenimente, loc de relaxare si studiu.

Vor fi modernizate toate blocurile sanitare (WC, chiuvete/lavoare, dușuri) și vestiarele din blocurile școlii și cantină, fiind adaptate pentru persoanele cu vârstă și înălțime diferită, cu mobilitate redusă. Va fi prevăzut o cabină de WC pentru fete (în apropierea claselor liceale) cu duș igienic. De asemenea, WC pentru băieți vor fi dotate cu pisoare, iar în WC pentru fete se vor instala cutii pentru igiena menstruală.

La toate ferestrele din clase, cantină, coridoare și alte săli se va preconiza montarea aeratorilor după necesitate.

De asemenea, vor fi replanificate, resistematizate încăperile pentru lecțiile de educație tehnologică, care vor fi proiectate pentru (1) realizarea modulelor prepararea bucatelor, (2) prelucrarea diferitor materiale (cu diferite tipuri de utilaje de prelucrat lemn, metal și plastic) și (3) lucrări din industria ușoară (croitorie, broderie sau origami). Atelierele vor fi conectate la rețeaua de apă și canalizare.

Va fi proiectat unul sau mai multe spații destinate pentru cadrele didactice, divizate în zonă de recepție (birou), spații pentru lucru (cu mini oficii) și o zonă de odihnă cu o chicinetă. Separarea zonelor poate fi, de exemplu, cu pereți de sticlă.

Sala consiliului elevilor trebuie să fie bine conectată cu zona comună.

Se va proiecta un sistem de supraveghere video și de acces pe teritoriul instituției și în interiorul instituției, precum și rețeaua de internet prin cablu și wireless în fiecare clasă, sistemul anti incendiar, sistemul de semnalizare și informare (sonerie și radio central).

Este necesar de proiectat spațiii pentru amplasarea serverelor și a sistemelor de comunicații.

La intrare în clădire de preconizat (atât în interior cât și pe exterior) finisări de protecție contra noroiului.

Toate încăperile aflate în uz zilnic, inclusiv sălile comune, trebuie să primească lumină naturală (cu excepția încăperilor tehnice, auxiliare, etc.).

Va fi proiectată o sală multifuncțională, una pentru robotică/makerspace, o sală pentru arte plastice și o sală pentru educația muzicală. Sala pentru educația muzicală va fi proiectată cu o scenă, sală de studii și un spațiu pentru depozitarea instrumentelor muzicale și a echipamentului audio.

O atenție deosebită trebuie acordată îmbunătățirii acustice în sala multifuncțională, sportivă, de muzică, de coregrafie, cât și pe coridoare/holuri.

Se va proiecta executarea infograficii educative și intuitive, designul infografic zonal cu infografice de îndrumare.

Teritoriul adiacent va fi proiectat și reconstruit în zone/arii, în conformitate cu conceptul școlii model, care va include lucrări de reparații și proiectare a unui centru multifuncțional sportiv de tip deschis, diverse locuri de odihnă, spații verzi, spații de desfășurare a orelor în aer liber, împărțite pe zone pentru elevii din ciclul primar, gimnazial, liceal și pentru profesori, precum și un teatru de vară (amfiteatru).

Pe teritoriul adiacent vor fi proiectate lucrările de amenajare a tuturor căilor de acces pentru transport la cantină, trotuare și alte lucrări de amenajare a teritoriului.

Spațiile exterioare ale școlii vor fi proiectate împreună cu clădirea, ca să formeze un întreg formal și conceptual bazat pe principiile unei abordări moderne a învățării. Curtea școlii se va proiecta cu o varietate de activități atât pentru școala, cât și pentru comunitate. Se va proiecta un aspect arhitectural al infrastructurii, a echipamentelor exterioare și a formelor mici arhitecturale. Se va oferi un spațiu pentru tribuna stadionului, precum și spațiu pentru o sculptură arhitecturala.

Căile de acces pe teritoriu se vor proiecta în dependentă de punctele de atracție si direcția fiziologică cea mai scurta. Soluțiile trebuie să promoveze un stil de viață activ sănătos și să conducă la preferința pentru moduri de deplasare ecologice. Accesul către teritoriu trebuie sa fie în siguranță, pentru mersul pe jos și cu bicicleta din toate direcțiile. Căile de acces pentru mașini și locurile de parcare ar trebui planificate astfel încât să nu se intersecteze cu căile de acces pietonal importante. Parcarea de biciclete trebuie proiectată sub un acoperiș lângă intrarea principală cu depozitarea lor, inclusiv cu suporturi pentru trotinete. De asemenea, vor fi prevăzute locuri de parcare pentru transportul școlar și angajații instituției. Acesta poate fi izolat cu un gard verde de alte zone, în special de zonele de odihnă și recreere a elevilor. Parcarea mașinilor va fi în afara vizibilității, pentru a impulsiona elevii și profesorii să folosească alte moduri de deplasare.

Centru multifuncțional sportiv de tip deschis va fi proiectat în conformitate cu CP C.01.09:2017 Construcții plane, deschise pentru cultură fizică și sport și va avea o anexă pentru vestiare, WC, dușuri și tribune. Vor fi proiectate lucrări de construcție a unui stadion de fotbal și rugby, cu piste de alergare, un stadion de baschet și volei, modernizarea zonei de exerciții workout. Pe lângă orele de exerciții, terenurile sportive  pot fi folosite și pentru alte activități școlare sau extrașcolare, prin acord.

În zona verde, sub formă de parc, vor fi proiectate adăposturi de desfășurare a orelor în aer liber (foișoare cu capacitatea de 25-30 persoane), bănci pe alee și altele, care adițional pot fi folosite pentru uz comunitar.

Se vor proiecta locuri de învățare în aer liber: stații de cercetare a mediului (mori de vânt, paturi de grădină, sere, compostoare, stație de apă, stație meteo, stație de cercetare materiale, etc.).

Se vor proiecta posibilități de lecții de mișcare cu (zone de viraj, exerciții de echilibru etc.) și o rețea de poteci.

Zone de odihnă și recreere exterioară (pentru clasele primare) se va proiecta cu locuri de odihnă atât liniștite, cât și active. Soluțiile de echipamente de joc educative, mobilier exterior, bănci, foișoare (fără scaune și mese) vor fi  rezistente la intemperii, durabile și să țină cont de caracteristicile de vârstă ale copiilor. Echipamentele zonelor nu ar trebui să indice exact cum să fie utilizate și să încurajeze creativitatea.

În zona de odihnă și recreere a elevilor din ciclul secundar (gimnaziu și liceu) va fi proiectat un teatru de vară, inclusiv în baza conceptului de școală-model și a ghidului de implementare al MEC.

Se va planifica o piață în fața intrării principale cu catarge (până la 4 piese) în așa fel încât să fie posibilă organizarea de evenimente festive.

Pe teritoriul adiacent instituției de învățământ vor fi proiectate lucrările de construcție a unei sere digitale pentru lecțiile de laborator la biologie cu conectare la rețele inginerești (electricitate, apă, canalizare și agent termic). Sera va fi proiectată cu spațiul pentru creșterea plantelor, un spațiu pentru depozitarea diferitor soluții (îngrășăminte, semințe) și un spațiu pentru instrumente și utilaje.

Zonele comune trebuie să permită atât mișcarea activă, cât și locurile de odihnă (de exemplu, colțurile și nișele liniștite în care să stea în așteptarea părinților sau autobuzului la sfârșitul zilei școlare).

La proiectarea zonelor de pe teritoriu, este necesar să se țină cont de oportunitățile de activitate ale comunității în afara școlii și de dorința APL-ului, de exemplu de a folosi complexul școlar ca loc de desfășurare a taberelor de vară, cercurilor sportive în afara școlii (sălile sportive, stadion și trasee de sănătate în utilizare activă).

Nu se vor proiecta garduri pe teritoriul școlii. Totodată, vor fi proiectate lucrări de construcție a unui gard de securitate pe perimetrul din partea de nord a teritoriului, care ar putea fi cu îngrădire verde cu o înălțime minimă de 1,2 metri.

Lucrări de rețele inginerești exterioare.

Pe întreg teritoriul adiacent va fi proiectată o rețea de supraveghere video, un sistem de iluminare stradală de tip LED cu elemente fotovoltaice și senzori.

Sistemele de supraveghere video bazate pe IP (Internet Protocol) trebuie să fie instalate la intrare pe teritoriu și în clădire, iar accesul la datele furnizate va fi limitat la personalul autorizat. Pentru trasabilitate, accesarea datelor CCTV și ale supravegherii IP, va fi înregistrată într-un sistem electronic. Toate drumurile de pe terenul instituției și accesele pietonale vor fi iluminate pe timp de noapte. Terenurile sportive și cele de joacă vor fi iluminate în 2 faze: faza 1, iluminarea de serviciu (pază), și iluminare mai intensă, faza 2, pentru realizarea activităților sportive. Iluminarea perimetrală pentru pază se va asigura cu becuri LED cu elemente fotovoltaice și senzori de mișcare. Pentru selectarea tipului pilonilor și a corpurilor de iluminat stradal în mod obligatoriu se va face simulare în softul iluminatului și doar după stabilirea corespunderii cerințelor normate se va purcede la instalarea sistemului.

Incluziune. La elaborarea Proiectului tehnic, compania de proiectări trebuie să ia în considerare și să furnizeze un raport privind abordarea tehnică și financiară fezabilă pentru accesul universal. Accesul universal înseamnă acces neîngrădit pentru persoane de toate vârstele și capacitățile, care trebuie încorporat în proiectarea obiectivelor noi și revizuit pentru facilitățile existente. Vor fi proiectate minimum: intrarea în curtea școlii, inclusiv pentru persoanele în scaune cu rotile, un bloc sanitar fără praguri la parter în blocul 1 și la centrul sportiv exterior conform Codurilor Practice naționale CP C.01.02:2018, CP C.01.10:2018, CP C.01.11:2018, CP C.01.13:2018 și Normativului NCM C.04.02:2017 Spații adecvate vârstei și diferențiate (NCM C.01.03:2017). La executarea planurilor tehnologice de mobilare a tuturor sălilor de clasă trebuie luate în considerare căi de deplasare ale elevilor cu nevoi speciale.

La primul etaj, intrările și ieșirile din clădiri, sălile de clasă, biblioteca și alte încăperi, vor fi proiectate fără praguri pentru a permite accesul copiilor cu necesități speciale în conformitate cu principiile accesului universal.

Reziliență. O școală este considerată sigură și rezilientă atunci când îndeplinește standardele minime de asigurare a calității pentru școli ale Ministerului Mediului și următoarele cerințe: 

Rezistență seismică adecvată: conformitatea clădirilor școlare cu nivelul de rezistență seismică prevăzut în Eurocodul 8, Normele de construcție din Moldova (Norme în construcții Moldova sau NCM) NCM C.01 .03:2017, CP E.01.04:2019 și NCM E.02.02:2016; rezistență la furtuni (NCM E.01.02:2019, NCM E.02.02:2016, NCM A.06.01-2006, NCM A.06.01-2006); rezistență la inundații (NCM B.01.02:2016, NCM E.01.03-2005). 

Sisteme de încălzire și răcire adecvate și corespunzătoare. Reglementările prevăd temperaturi interioare și niveluri de umiditate pentru sezoanele calde și reci pentru a asigura confortul și sănătatea ocupanților clădirii (NCM E.04.01:2017, NCM G.04.05:2016).

Siguranța împotriva incendiilor. Asigurarea că clădirile școlare au sisteme de detecție și avertizare a incendiilor, sisteme de stingere a incendiilor (cum ar fi sprinklerele) și căi de ieșire adecvate pentru a asigura evacuarea rapidă (NCM E.03.02-2014, NCM G.02.01:2017, NCM E.03.03:2018, NCM E.03.05-2004, CP E.03.01:2019, CP E.03.02:2018).

Sisteme de siguranță electrică adecvate (NCM G.01.02:2015, NCM G.01.03:2016, NCM G.02.01:2017).

Calitate adecvată a aerului și ventilație. Sălile de clasă îndeplinesc cerințele privind nivelurile de CO2 și asigură un flux de aer și o circulație suficiente pentru a reduce transmiterea bolilor respiratorii (NCM C.01.03:2017, pag.24-26). Temperatura de calcul a aerului și rata schimbului de aer în sălile de clasă, cabinete, laboratoare cu geamuri cu sticlă obișnuită va fi de 18 ℃ iar schimbul de aer multiplu într-o oră refulare/aspirație de 20 m3/h per 1 om. Temperatura de calcul a aerului și rata schimbului de aer în atelierele de artă, sala festivă, sălile de muzică, de coregrafie, sport cu geamuri cu sticlă obișnuită și cu geamuri cu sticlă rulantă va fi de 15 ℃, iar schimbul de aer multiplu refulare/aspirație într-o oră de 20 m3/h per 1 om. Temperatura de calcul a aerului și rata schimbului de aer în sălile de clasă, cabinete, laboratoare cu geamuri cu sticlă obișnuită și cu geamuri cu sticlă rulantă va fi de 18 ℃, iar schimbul de aer multiplu refulare/aspirație într-o oră de 20 m3/h per 1 om.

Apă și sanitație adecvate și corespunzătoare. Școlile dispun de instalații WASH interioare cu capacitate adecvată și acces la apă curentă (NCM G.03.01:2017, NCM G.03.02:2015, NCM G.03.03:2015, CP G.03.07:2016). Suprafața blocurilor sanitare pentru elevi va fi calculată de minim 0,2 m2 pentru o singură persoană. Blocurile sanitare se vor proiecta separat băieți și fete. În componența grupurilor de closet pentru fete se va prevedea o cabină pentru igiena personală a femeii. Pentru personalul de instruire, de regulă, se prevăd două blocuri sanitare, inclusiv o cabină pentru igiena personală a femeilor. În blocurile sanitare preconizate persoanelor cu dizabilități, lavoarele, spălătoarele și chiuvetele vor fi instalate la o distanță de la perete de cel puțin 200 mm. Pentru persoanele cu necesități speciale/dizabilități trebuie să fie aplicate vase WC cu înălţimea de la pardoseală până la partea de sus a scaunului nu mai mică de 0,45 m şi nu mai mare de 0,60 m. Este preferabil să se utilizeze dispozitive cu înălţime variabilă. În absenţa unui rezervor a vasului de WC pentru scurgere trebuie să fie prevăzut un sprijin suplimentar pentru spatele persoanei cu dizabilităţi. În clădirile instituţiilor predestinate pentru vizitatorii cu dizabilități și cu copii, în componenţa camerei de baie se recomandă să fie prevăzute semicabine pentru copii, utilitate cu vase de WC pentru copii. Temperatura de calcul a aerului și rata schimbului de aer în blocurile sanitare cu geamuri cu sticlă obișnuită va fi de 18 ℃, iar schimbul de aer multiplu refulare/aspirație într-o oră de 25 m3/h per 1 pisoar.

De asemenea, o școală rezilientă are acces la sisteme de avertizare timpurie în caz de dezastre hidrometeorologice, aplică informațiile privind clima și riscurile de dezastre, desfășoară în mod regulat exerciții de urgență și activități de pregătire pentru situații de urgență, poate utiliza școlile ca centre de evacuare și desfășoară alte activități, cum ar fi sensibilizarea.

Sustenabilitate. O școală durabilă dispune de măsuri pentru a atenua schimbările climatice și a se adapta la acestea și dispune de operațiuni și întreținere durabile. În soluțiile arhitecturale, se vor planifica soluții prietenoase cu natura, care îmbunătățesc rezistența la climă, cum ar fi acoperișurile verzi, sistemele de colectare a apei pluviale, reciclarea materialelor etc. În spațiul exterior, vor fi folosite și soluții bazate pe natură, cum ar fi pavaje permeabile la apă, locuri pentru depozitarea apei pluviale, amenajări bogate în diferite specii de arbori, arbuști și flori etc.

Se vor utiliza materiale durabile și prietenoase mediului ca materiale de construcție și finisare, și, acolo unde este posibil, se vor reutiliza materialele din construcțiile demolate (de exemplu, în soluții pentru spațiul exterior).

Eficiență energetică. Clădirile trebuie să îndeplinească sau să depășească standardele minime de eficiență energetică (CP G.04.01-2002, NCM M.01.01:2016). Principalele obiective în urma măsurilor de eficiență energetică vor fi reducerea consumului de energie și a costurilor pentru energia, reducerea impactului asupra mediului, securitatea energetică, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Exploatarea energiei regenerabile. Clădirile, acolo unde este posibil, utilizează energie regenerabilă pentru a sprijini atingerea obiectivelor CND ale Moldovei (CP G.04.11-2013, CP M.01.01:2016, NCM M.01.02:2016). Principalele obiective privind energia regenerabilă pentru clădirile publice și acordarea de sprijin pentru integrarea sistemelor de energie regenerabilă, cum ar fi panourile solare, pompele de căldură geotermale, sistemele geotermale de încălzire a apei,  sisteme de încălzire a apei prin panouri solare cu tuburi vidate.

Zero deșeuri. Conștientizare și sisteme pentru reducerea deșeurilor și creșterea reciclării, reutilizării și recuperării produselor (NCM B.01.05:2019, NCM B.01.06:2019).

Bine întreținute. Școlile dispun de fonduri suficiente pentru a asigura funcționalitatea continuă și de operare și mentenanță. Dacă este fezabil, economiile de eficiență energetică pot fi aplicate pentru a aduce îmbunătățiri suplimentare în direcția sustenabilității.

Note: Volumele de lucrări de facto în cea ce privește aria suprafețelor interioare/exterioare, pentru toate compartimentele solicitate la obiectiv, se vor executa prin măsurări la fața locului.

Lucrările civile care ar putea determina achiziționarea de terenuri sau relocarea involuntară nu sunt eligibile pentru finanțare în cadrul proiectului (lucrările de proiectare trebuie planificate în consecință).

  • CERINȚELE DE CALIFICARE SI BAZA DE EVALUARE (criterii de evaluare)
  1. Experiență generală a companiei de proiectare (40 puncte)

A1. Experiență  în domeniul serviciilor de proiectare

A2. Cunoașterea tendințelor moderne de proiectare a mediilor, spațiilor de învățare (interior, exterior la clădiri, terenul adiacent) sau a proiectelor internaționale similare din Europa, alte țări

 

  1. Experiență Specifică (60 puncte)

B1. Contracte de valoare și complexitate similară (min. 2) pentru instituțiile educaționale (școli, licee, colegii, universități, centre educaționale etc.) cu documente de finalizare corespunzătoare (documente confirmative, poze, linkuri etc.)

 

VIII. DURATA DE ELABORARE A PROIECTULUI

Durata serviciilor de elaborare a documentației de proiect și deviz pentru renovarea Liceului Teoretic „Petru Rareș” str. Nicolae Testimițeanu nr.2, mun. Soroca, este până la 140 (una suta patruzeci) zile calendaristice din momentul semnării contractului.

Zilele necesare pentru coordonare, negocieri și aprobări între toate părțile implicate nu vor fi incluse în perioada de realizare a contractului, fiind considerate o perioadă ”înghețată”.

  1. CERINȚE DE RAPORTARE ȘI ARANJAMENTE INSTITUȚIONALE

Managerul de proiect (liderul echipei) a companiei contractate va raporta raporta inginerului Unității de Implementare a Proiectului "Îmbunătățirea Calității Educației" (EQIP) al Oficiului Național de Dezvoltare Regională și Locală din Chișinău. Managerul de proiect a companiei contractate va supraveghea procesul de prestare a serviciilor  de elaborare a documentației de proiect și deviz pentru renovarea Liceului Teoretic „Mihai Eminescu” din orașul Anenii Noi și va gestiona realizarea contractului.

Beneficiarul (ONDRL) va pune la dispoziția companiei contractate suportul necesar pentru realizarea sarcinilor: Planul clădirii și alte informații necesare realizării procesului.

X. LIVRABILELE

Documentația finală prezentată va fi:

  1. Documentația de proiect și deviz se va oferi beneficiarului pe suport de hârtie a câte 5 (cinci) exemplare pe compartimente separate, pe blocuri și teritorii (2 copii color cu ștampile umede şi 3 copii alb-negru).
  2. Documentația de proiect și deviz, după verificarea de către verificatorii atestați în nume propriu, se va prezenta scanat în format PDF, digital/electronic în format DWG și digital/electronic mape KOS.
  3. Documentația de deviz (formularul 1, 3, 5, 7 și 9) se va prezenta în format electronic (5 exemplare WORD).

Documentația inițială prezentată va fi:

  1. Conceptul proiectului aprobat de Beneficiar, ONDRL, MEC, Comisia de evaluare ONDRL, EQIP;
  1. Tema de proiectare aprobată de ONDRL, MEC, Comisia de evaluare ONDRL EQIP;
  2. Prospecțiuni topo-geodezice;
  3. Prospecțiuni tehnico-geologice (doar pentru construcții noi sau reconstruite);
  4. Planuri de releveu în format DWG;
  5. Planul General aprobat de Beneficiar și Comisia de evaluare ONDRL EQIP.

Conținutul-cadru al documentației de proiect și deviz prezentate va fi în volum complet, în corespundere cu cadrul legal național, fiind divizat pe compartimente separate, blocuri și teritorii. Astfel, fiecare compartiment, bloc și teritoriu va conține:

  1. Memoriu explicativ, inclusiv volumul de protecție a mediului și accesibilitatea persoanelor cu necesități speciale;
  2. Soluţii arhitecturale (SA);
  3. Interiere (IA);
  4. Construcţii din beton armat (CBA);
  5. Încălzirea, ventilarea şi condiţionarea aerului (IVC);
  6. Reţele interioare de alimentare cu apă şi canalizare (RAC);
  7. Reţele exterioare de alimentare cu apă şi canalizare (REAC);
  8. Rețele termice (interioare și exterioare) (RT);
  9. Automatizarea încălzirii, ventilării şi condiţionării aerului (AIVC);
  10. Iluminatul electric exterior (IEE);
  11. Iluminatul electric interior (IEI);
  12. Automatizare electrică pe interior și exterior (AE)
  13. Alimentarea cu energie electrică (AEE);
  14. Automatizarea rețelelor de comunicații electronice (ARCE) (internet prin cablu, Wifi, sonerie și radio central, supraveghere video, iluminat electric pe interior și exterior);
  15. Rețele de comunicații electronice (RCE) (internet prin cablu, WiFi, sonerie și radio central, supraveghere video, iluminat electric pe interior și exterior);
  16. Protecţie împotriva fulgerelor (PT);
  17. Semnalizarea de incendiu şi pază (SIP) (inclusiv accesul pe teritoriu și în instituție);
  18. Măsuri de asigurare a securității contra incendiilor (MASI);
  19. Reţele exterioare de alimentare cu energie electrică (REAE);
  20. Reţele interioare de alimentare cu energie electrică (RIAE);
  21. Organizarea lucrărilor de construcţii (OLC);
  22. Design peisagistic;
  23. Termeni de referință pentru lucrări de construcție, procurări și materiale de construcție.
  24. Raport de verificare /Aviz de verificare a proiectului de execuție pe compartimente separate;
  25. Raport de verificare /Aviz de verificare a documentației de deviz.

 

La prezentarea ofertei comerciale în mod obligatoriu ofertantul va prezenta Graficul de executare în conformitate cu anexa din anunțul de participare. Costul estimat al obiectivului se va elabora  în conformitate cu actul normativ NCM L.01.01-2012 reguli de determinare a valorii obiectivelor de construcții.

  1. DECLARAȚIE DE CONFIDENȚIALITATE

Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință vor aparține ONDRL. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a ONDRL.

XII. ELIGIBILITATE

Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului Băncii Mondiale privind achizițiile[7].

XIII. INFORMAȚII SUPLIMENTARE

- Exemple de școli Estoniene din perioada sovietică, renovate recent:

https://tartu.ee/et/uudised/tartu-annelinna-gumnaasiumi-uuenenud-koolimaja-avab-uksed

http://www.conarte.ee/projekt/tallinna-saksa-gumnaasium/

- Exemple de școli Estoniene noi:

https://salto.ee/projects/paide-state-high-school/

https://arhitektmust.ee/tood/pelgulinna-riigigumnaasium

https://salto.ee/projects/viljandi-state-high-school/

https://www.threeplusone.ee/work/narva-estonian-school/

https://salto.ee/projects/rakvere-state-high-school/

- Ghid de proiectare estonian: https://issuu.com/eestiarhitektideliit/docs/eal_changing-learning-spaces_190x257mm_eng

- Exemplu a cerințelor tehnice RKAS pentru sălile de clasă: https://nouded.rkas.ee/ruumikaardid/sisu/139-klassiruum

- Introducere a analizelor spațiale de către un birou de proiectare din Estonia: https://www.b210.ee/koolimajad/

- Broșura despre explorarea spațiilor în timpul mișcarii: https://www.b210.ee/koolimaja.pdf

- Pagina web Școlile în mișcare: https://www.liikumakutsuvkool.ee/  (rețea susținută de programele de stat estoniene și europene, unde oamenii de știință și alți parteneri, arhitecți lucrează împreună cu școlile pentru a susține activitatea fizică în școală)

http://www.amhold.ee/index.php?id=6&show=archive&item=598

- Exemple de proiecte de execuție a școlilor Estoniene: https://pilv.hm.ee/index.php/s/fRz0SNvvgkAYzYd

 

[1] https://mecc.gov.md/sites/default/files/anexa_2_omec_198_din_2024_concept_scoala_model.pdf 

[2] https://mecc.gov.md/sites/default/files/anexa_1._omec_nr._434_din_29.03.2024_ghid_de_aplicare_si_implementare_a_conceptului_scolii_model.pdf

[3] https://mecc.gov.md/sites/default/files/anexa_2_omec_198_din_2024_concept_scoala_model.pdf 

[4] https://mecc.gov.md/sites/default/files/anexa_1._omec_nr._434_din_29.03.2024_ghid_de_aplicare_si_implementare_a_conceptului_scolii_model.pdf

[5] https://mecc.gov.md/sites/default/files/anexa_2_omec_198_din_2024_concept_scoala_model.pdf 

[6] https://mecc.gov.md/sites/default/files/anexa_1._omec_nr._434_din_29.03.2024_ghid_de_aplicare_si_implementare_a_conceptului_scolii_model.pdf

[7] https://pubdocs.worldbank.org/en/178331533065871195/Procurement-Regulations.pdf?_gl=1*1e3u83s*_gcl_au*NzUyNzc1NTU4LjE3MjQyMzMzMDk