Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A
Prioritățile strategice privind digitalizarea domeniului educației, discutate cu experții în domeniu
15/07/2024 - 15:45

Dotarea tuturor instituțiilor de învățământ cu computere și table interactive, dar și tehnologii asistive, dezvoltarea competențelor digitale a peste 10.000 de cadre didactice, achiziționarea sistemelor informaționale și a conținuturilor digitale sunt doar câteva dintre priorități strategice privind digitalizarea domeniului educației în următorii trei ani. Acestea, dar și alte perspective de implementare a tehnologiilor informaționale în domeniul educației, se regăsesc în Programul de politici privind digitalizarea în domeniul educației pentru anii 2024-2027.

 

Documentul a fost supus consultărilor publice finale, iar validarea acestuia a avut loc în cadrul ședinței comune a Ministerului Educației și Cercetării și UNICEF. 

 

Prezent la eveniment, ministrul Educației și Cercetării Dan Perciun a menționat: „Ministerul Educației și Cercetării și-a asumat să transforme educația astfel ca acest domeniu să răspundă necesităților și intereselor unor tineri și copii care vor trebui să integreze inteligența artificială în viața cotidiană. Ne concentrăm pe îmbunătățirea calității și relevanței învățământului, inclusiv prin integrarea eficientă a tehnologiilor digitale în școli. Am diversificat oferta curriculară la nivelul disciplinelor opționale. Actualmente, educația digitală este o parte importantă a procesului de învățare, iar disciplinele IT sunt integrate în programa școlară începând cu clasa I”.

 

Documentul conține patru priorități strategice: dezvoltarea competențelor digitale, dotări cu echipamente TIC/Tehnologii asistive, sisteme informaționale și resurse/conținuturi digitale, și este aliniat la prioritățile educației digitale ale Uniunii Europene și face parte din programul „Inovații digitale ale sistemului educațional din Republica Moldova” finanțat de Parteneriatul Global pentru Educație și implementat de UNICEF. 

 

„Digitalizarea în educație nu constă doar în a ține pasul cu tehnologia, dar și în motivarea potențialului uman. Documentele pe care le elaborăm nu sunt doar niște schițe strategice, dar și foi de parcurs cuprinzătoare. Acestea vor defini angajamentele, prioritățile și acțiunile tuturor părților interesate relevante în domeniul digitalizării. Acest lucru este esențial pentru a asigura accelerarea digitalizării sectorului educației, pentru un sistem educațional modernizat, rezultate educaționale îmbunătățite pentru copii și o țară pe deplin pregătită să îmbrățișeze un viitor digital. Acest program este aliniat la Strategia de dezvoltare „Educația 2030”, la Strategia națională de transformare digitală 2023-2030 și la alte politici relevante”, a spus Ilija Talev, Reprezentant Adjunct de Țară UNICEF în Moldova.

 

Programul a fost elaborat cu sprijinul UNICEF și este în concordanță cu prioritățile naționale de digitalizare, adresându-se învățământului general și tuturor instituțiilor educaționale aferente (inclusiv elementele comune pentru învățământul profesional tehnic). Toate acțiunile acestuia sunt direcționate către asigurarea unei educații digitale incluzive pentru toți copiii, inclusiv pentru cei cu necesități speciale și din grupuri vulnerabile.

 

petitii